Drive kvinnefotball – hvordan bli like rik som gutta?
Mange synes det er urettferdig at kvinner må konkurrere på dårlige vilkår enn mennene. Det betyr dårligere treningsforhold, mindre sponsorpenger, færre tilskuere og lavere budsjett. Det handler om hvordan systemet fungerer, og det sier at jo mer penger noen får inn, jo mer kan man tjene på det.
Kvinnefotball har dessverre ikke like mange tilskuere som herrefotball, men mye har blitt bedre, og slik bør det fortsette. Dersom kvinner tok litt tak selv, ville de også få flere kvinnelige tilskuere, noe som betyr at kvinnefotballen kan få inn mer penger gjennom salg, tv-rettigheter også videre.
Men det går selvfølgelig an å bruke andre metoder for å få mer oppmerksomhet rundt kvinnefotballen sin. Her skal vi se på noen metoder.
Bruke sosiale medier
Skal man lykkes, så må man by på seg selv. Det betyr ikke alltid å vise hud og posere utfordrende, men å bruke sosiale medier. Det er ikke bare nyttig fordi man får et større publikum, men fordi det å bruke sosiale medier kan være en inntektskilde i seg selv.
Bruke et smart CRM system
Velger dere CRM systemet fra https://www.lime-technologies.com/no/, så vil mye være i boks. Selvfølgelig handler det ikke bare om å skaffe seg CRM systemet, men å bruke det aktivt. Dette kan Lime Technologies hjelpe dere med, fordi de jobber side ved side med klientene sine. Vi tenker markedsføring på en helt ny måte, som er kraftfull og effektiv.
Lage klubbdrakter og tilbehør med trykk
Det er ikke bare klubbdrakt, skjerf og lue som gjelder i dag. Skaffet du klubben din Lime Technologies CRM system, så har du allerede lært at reklameprodukter med eget trykk har stor påvirkning. De er ikke bare gadgets og dingser, de har også en funksjon for kjøperen.
Det kan være en termokopp med din klubb sin logo på, en t-skjorte som fremmer kvinnefotball, eller nøkkelringer for hele bedriften. Les litt mer på https://www.lime-technologies.com/no/ om du er usikker på om det virker.
Bli en del av fotballfamilien
Når kvinnefotballen får samme navn som herrenes klubber, så øker interessen for kvinnefotball. Det betyr at kvinner kan få større tilskuertall på kampene sine, mer klikk på sosiale medier og bedre omtale. Et godt rykte betyr alt, og det kan man profittere på.
Konklusjon – gjør som gutta
Kvinnefotballen er i endring, med flere klubber som heter Brann, Vålerenga, Rosenborg og Chelsea. Dette gir dem mer omtale, men det er ikke alltid nok. Mange mindre klubber sliter med økonomien, men tar de tak og gjør noen smarte trekk, så kan også de gå forbi herrefotballen, det som er det viktigste av alt.